تحقيق کارگاه مهارت هاي عمومي مديريت

تحقيق کارگاه مهارت هاي عمومي مديريت


تحقيق-کارگاه-مهارت-هاي-عمومي-مديريت
تحقيق کارگاه مهارت هاي عمومي مديريت
فرمت فايل دانلودي: .doc
فرمت فايل اصلي: doc
تعداد صفحات: 58
حجم فايل: 208 کيلوبايت
قيمت: 6000 تومان

 


دانلود تحقيق با موضوع کارگاه مهارت هاي عمومي مديريت،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ويرايش.




بخشي از متن تحقيق:

جلسه يکي از مؤلفه هاي اصلي و مهم در کسب و کار است. اما برگزاري جلسه مستلزم صرف زمان و هزينه است. که صد البته هر دو بسيار ارزشمند هستند. بنابراين بهتر است فقط زماني تشکيل جلسه بدهيم که ضرورت داشته باشد و بايد هميشه جلسات مختصر و مفيد باشند.


جلسه چيست؟
يک جلسه کاري عبارت است از  گروههاي عده اي از افراد که با هدف مشکلات يا اخذ تصميمات کاري انجام مي شود. اکثر جلسات کاري جنبه رسمي دارند و بايستي زمان و مکان آنها از قبل مشخص شده باشد. تعداد افراد شرکت کننده معمولاً بيشتر از دو نفر است ولي ميتواند بين دو نفر هم باشد. جلسه داراي هدف مشخصي است که در دستور جلسه ذکر مي شود و قبل از تشکيل جلسه بين شرکت کنندگان توزيع مي شود.


بررسي هزينه ها : 
بهترين جلسات آنهايي هستند که فقط با حضور افراد مرتبط با موضوع، تشکيل مي شوند و ضمن صرفه جويي در وقت و هزينه ها دانش ايشان براي دست يابي به يک هدف مشخص مورد استفاده بهينه قرار ميگيرد.


آگاهي از اهداف:
معمولاً هدف از برگزاري نشست هاي کاري در يکي از مقوله هاي زير است:

انتقال اطلاعات يا ارائه توصيه ها و رهنمودهاي کاري



صدور دستورات



رسيدگي به گلايه ها و شکايات يا انجام قضاوت



اتخاذ يا اجراي تصميمات کاري



دستيابي به ايده هاي نو



ارائه يک طرح پيشنهادي جهت بررسي و به تصويب رساندن آن



تنظيم وقت 




پس از اتخاذ تصميم در مورد هدف اصلي تشکيل جلسه، تاريخ و زمان برگزاري جلسه متناسب با وقت کليه افرادي که حضورشان ضروري است تنظيم مي گردد.



تأکيد بر اهداف:


اهداف را بايستي بصورت کلي و جزئي خلاصه کرد تا کليه شرکت کنندگان آنها را بخاطر داشته باشند تا چنانچه از مسير اصلي بحث دور شدند آنها را متوجه دستور جلسه کرد.


نکته: اگر بدون تشکيل جلسه ميتوان موضوعي را حل و فصل کرد، حتماً همين کار را انجام دهيد.


جلسات رسمي:
قوانين مربوط به برگزاري نشستهاي رسمي ممکن است بسيار پيچيده و از کشوري به کشور ديگر، يا سازماني به سازمان ديگر متفاوت باشد. از جلسات رسمي عبارتند از: جلسات هيئت مديره، جلسات عمومي، کنفرانسها ، جلسات خارجي، مجامع عمومي ساليانه، جلسات کميته هاي دائمي.


نکته: استفاده از ارتباطات مجاري مثل کنفرانسهاي تلفني، ويديويي، اينترنت، پست الکترونيک و پيام هاي اينترنتي در برگزاري جلسات بسيار مفيد است.


عوامل مؤثر بر برگزاري جلسه:

1) انتخاب نوع جلسه : رسمي يا غير رسمي باشد.


2) تعداد شرکت کنندگان : معمولاً جلسات شش تا نه نفره با کارايي بيشتري همراه است.


3) با گذاشتن يک ساعت مچي روي ميز : تنظيم وقت جلسه


4) دستور جلسه : از قبل آماده و کاملاً مطابق آن جلسه را پيش برود.




مقدمات تشکيل جلسه:

بايستي فرصتي را به فراهم کردن مقدمات تشکيل جلسه اختصاص دهيم، با اينکار به هيچ وجه اتلاف وقت نيست. نتيجه فعاليتها و هماهنگي هاي قبل از نشست بايد به گونه اي باشد که افراد کليدي حتماً در زمان و مکان مناسب در جلسه حضور يابند و در نهايت تصميمات منطقي و درستي را اتخاذ کنند.



انتخاب شرکت کنندگان:



کساني را بايستي انتخاب کرد که حضور آنها ضروري و بتوانند با استفاده از مهارت يا پيشنهادات خود نقش مفيدي ايفا کنند.





نقش شرکت کنندگان ارزيابي شود و نام آنها در دستور جلسه کنار مورد مربوطه يادداشت شود. ...


 


دانلود فايل
پرداخت با کليه کارتهاي عضو شتاب امکان پذير است.

نظرات کاربران
X
در صورت مشاهده مطالب مغایر با قوانین و شعونات اسلامی از بخش ارتباط با ما گزارش دهید تا سریعا حذف گردد