پروژه راهبردهاي شناختي و فراشناختي

پروژه راهبردهاي شناختي و فراشناختي


پروژه-راهبردهاي-شناختي-و-فراشناختي
پروژه راهبردهاي شناختي و فراشناختي
فرمت فايل دانلودي: .zip
فرمت فايل اصلي: doc
تعداد صفحات: 192
حجم فايل: 859 کيلوبايت
قيمت: 9500 تومان

 


دانلود پروژه با موضوع راهبردهاي شناختي و فراشناختي،
در قالب word و در 192 صفحه، قابل ويرايش، شامل:




فصل اول:
کليات

مقدمه

 
بيان مسئله
اهميت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهشي
 



هدف کلي
اهداف جزئي

سوال پژوهش
 



فرضيه پژوهش
فرضيه اصلي

فرضيه هاي فرعي

 
تعاريف نظري و عملي اصطلاحات
تعريف نظري راهبردهاي شناختي

تعريف عملياتي راهبردهاي شناختي
 

 
تعريف نظري راهبردهاي فراشناخت
تعريف عملياتي راهبردهاي فراشناختي

تعريف نظري پيشرفت تحصيلي
 





فصل دوم پيشينه تحقيق
مقدمه

شناخت
 

 
فراشناخت
يادگيري

نظريه يادگيري
 



نظريه رفتاري يادگيري
نظريه شناختي يادگيري

نظريه پردازش اطلاعات
 

 
الگوي يادگيري پردازش اطلاعات
تقطيع

حافظه دراز مدت
 

 
اقسام حافظة دراز مدت
حافظة رويدادي

حافظة معنايي
 



حافظه روندي
كاربردهاي آموزشي نظرية پردازش اطلاعات و تأكيد آن بر حافظه در يادگيري را مي‌توان در يازده مورد ويژه خلاصه كرد

نظريه‌هاي تازه تر پردازش اطلاعات
 



نظرية سطوح پردازش
نظريه رمز دوگانه



نظريه پردازش توزيع موازي
نظريه پيوند گرايي

نظريه تداخل



نظريه فروپاشي
نظرية يادگيري گشتالت

تعريف يادگيري در نظرية گشتالت
 



ويژگي‌هاي يادگيري از راه بينش
قوانين سازمان ادراكي

كاربرد آموزش نظرية گشتالت
 

 
نظرية يادگيري معني دار كلامي آزوبل
هرم شناختي

معني دار بودن يادگيري
 



مراحل آموزش كلامي معنادار
نظرية يادگيري شناختي- اجتماعي بندور

يادگيري از راه مشاهده
 

 
عوامل موثر بر يادگيري عملكرد
مراحل با فرايندهاي يادگيري از راه مشاهده


مرحله توجه
 



مرحله به ياد سپاري يا ياددار
مرحله باز آفريني (توليد)

مرحله انگيزشي
 

 
کاربردهاي آموزشي نظريه يادگيري شناختي- اجتماعي
نظريه‌هاي فراشناختي يادگيري

ويژگي‌هاي نظريه‌هاي فراشناختي
 

 
انواع نظريه‌هاي فراشناخت
نظريه‌ها

نظريه‌هاي غير رسمي
 



منابع نظريه‌هاي فراشناختي
راهکارها و کنترل فراشناختي

تعريف راهبرد يادگيري و مطالعه
 



طبقه‌بندي راهبردهاي يادگيري
مفهوم و تعريف شناخت

راهبردهاي شناختي
 



تكرار يا مرورراهبرد 
تكرار ويژه موضوع هاي ساده و پايه (غير معني دار)

راهبرد تكرار ويژه موضوع هاي پيچيده (معني دار)
 



بسط يا گسترش معنايي
راهبردهاي گسترش ويژه‌ي مطالب ساده و پايه

روش مكان ها



روش كلمه كليد
سرواژه


کلمه آويز
اشعار

راهبردهاي گسترش ويژه مطالب پيچيده
 



يادداشت برداري
خلاصه کردن

سازمان دهي

 
نقشه مفهومي
الگوي مفهومي

فراشناخت

 
راهبردهاي فراشناختي
دانش و کنترل خود


دانش و کنترل فرايند
انواع دانش مهم در فراشناخت



کنترل اجرايي رفتار
راهبردهاي برنامه‌ريزي

راهبردهاي نظارت و ارزشيابي
 



راهبردهاي نظم‌دهي
مفاهيم اساسي در فرايندهاي فراشناختي

تمايز بين راهبردهاي شناختي و فراشناختي

آموزش راهبردهاي شناختي و فراشناختي در يادگيري
آموزش راهبردهاي شناختي و فراشناختي

پيشرفت تحصيلي
 


تعاريفي از پيشرفت تحصيلي

پيشرفت تحصيلي و علل مرتبط با آن
پيشرفت تحصيلي و تأثير آزمون‌ها در آن


پيشرفت تحصيلي و آزمون‌هاي استفاده شده در آن
آزمون استعداد

آزمون‌هاي پيشرفت
 



آزمون پيشرفت ملاکي
ملاک هاي پيشرفت تحصيلي

پيشرفت تحصيلي و عوامل تأثير گذار در آن
پيشرفت تحصيلي و راهبردهاي يادگيري
پيشينه‌ پژوهش

پژوهش‌هاي انجام شده در ايران
پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از ايران



فصل سوم: روش پژوهش


جامعه نمونه و روش نمونه گيري

راهبردهاي شناختي عبارت بودند از

 ابزار اندازه گيري و شيوه اجراي آن
روش تحقيق

طرح تحقيق

برنامه آموزشي شناختي

برنامه آموزشي فراشناختي
 

 
روش هاي آماري






مقدمه پروژه:
يکي از نکات اساسي در آموزش اين است که فراگيران بياموزند چطور ياد بگيرند، چطور به خاطر بسپارند و چگونه مسئله حل کنند به علاوه، فراگيران بايد موثرترين روش ها و راهبردهاي يادگيري را بدانند. (بيل مونت 1988) 


کاربرد راهبردهاي شناختي و فراشناختي در تسهيل فرايند يادگيري، يادآوري و يادسپاري  بسيار اهميت دارد. راهبرداي شناختي و فراشناختي نيرومندترين تاثير را در يادگيري يادگيرندگان دارند و رابطه مثبت و معناداري بين شيوه يادگيري و پيشرفت تحصيلي در دانشگاه وجود دارد (يانگ 2005) 


يانگ در تحقيق خود اين چنين بيان کرده است: «راهبردهاي شناختي و فراشناختي ابزاري قدرتمند براي آشکار کردن چگونگي توسعه فرايند يادگيري به شمار مي آيند و اين راهبردها باعث افزايش مهارت خودآموزي، ارتقاي استقلال يادگيرنده و تسهيل تواناييهاي يادگيري دانشجويان مي‌شود. (يانگ 2005). همچنين، نقش تعامل در يادگيري به عنوان عنصري اساسي براي پردازش محتوا و خلق مفاهيم جديد نشان داده شده است. تعامل مي‌تواند شامل تعامل دروني با محتوا توسط فرد يا تعامل با ديگران در شکل وسيع تر آن در نظر گرفته شود که براي يادگيري بسيار ضروري و حياتي در نظر گرفته شده است (مورو، 2007) . همين طور يکي از اصول کليدي يادگيري اين است که يادگيرندگان با يک سري مفاهيم خاص درباره جهان به کلاس وارد مي‌شوند و اگر فهم اوليه آنان با ديگران به اشتراک گذاشته نشود. ممکن است آنها نتوانند به اطلاعات و مفاهيم جديد دست پيدا کنند.   

 


دانلود فايل
پرداخت با کليه کارتهاي عضو شتاب امکان پذير است.

نظرات کاربران
X
در صورت مشاهده مطالب مغایر با قوانین و شعونات اسلامی از بخش ارتباط با ما گزارش دهید تا سریعا حذف گردد